Magnix nu incearca sa schimbe aviatia peste noapte, ci doar crede ca ii poate ofei un plus, ceva mai bun, care poate duce catre o transformare a avioanelor in viitor. Producatorul de motoare electrice din Seattle spera ca acest lucru sa fie o transformare eficienta, avand in vedere ca acest motor nu elimina niciun fel de emisii.
Caravana Cessa 208 este avionul care va purta motorul Magnix si este un avion de doar 9 pasageri, utilizat pe scara larga, dar care este in productie inca din anul 1982. Magnix vrea sa arate ca zborul electric este acum posibil, chiar daca va mai dura zeci de ani pana se va construi un avion electric in care sa incapa 100 de persoane.
Motorul Magni500 este cel care va alimenta un singur propulsor si va oferi 750 de cai putere si se considera ca aceasta putere este suficienta pentru o transporta intre 5 si 19 pasageri. Dar Caravana Cessa 208 are 37 de metri lungime si ar fi primul avion electric cel mai lung de pana acum.
Compania Magnix nu va fi singura care va dezvolta aviatia electrica, inca alte cateva companii promit o participare activa in acest domeniu, printre care si compania Uber, Airbus, Embraer si Rolls- Royce si start-up precum Ampaire, Pipstrel Aircraft si Boeing Zunum Aero. Wright Electric are sediul in New York si construieste un prototip de linie aeriana electrica pentru compania EasyJet din bugetul european, iar NASA proiecteaza un avion de testare complet electric, care are numele X-57 Maxwell.
Ganzarski prezinta avantajele zborului electric. El spune ca avioanele electrice cu emisii zero vor necesita mai putina ingrijire decat cele care consuma combustibil si vor fi mai ieftin intre 50 sau 80 % pe ora pentru a le ingriji. Acest lucru ar duce la preturi mai mici ale biletelor. Beneficiul cel mai important este acela ca emisiile sunt zero. Estimarile de emisii de carbon in aviatia comerciala este situata undeva la 2,5%, iar numarul ar fi trebuit sa scada pe perioada pandemiei. Emisiile din masini si din avioane pe langa faptul ca sunt daunatoare pentru oameni, sunt daunatoare si pentru mediu. Magnix trebuie acum sa demonstreze ca bateriile de ioni de litiu care alimenteaza motoarele sunt suficiente pentru un zbor, iar aceste bateriile sunt similare cu cele utilizate la masini.
Un motor alimentat cu baterii scade ruta de zbor, astfel ca nu poate sa fie prea mare, ceea ce nu ajuta pentru zborurile transnationale. Timpul de incarcare ale bateriilor ar trebui sa fie acelasi ca al masinilor Tesla si sa fie compatibile cu un incarcator super rapid. Doar ca bateriile de ioni nu sunt la fel de puternice precum combustibilul.
Asadar, vom ajunge sa avem si avioane electrice in care vor incapea mai multi pasageri, dar va dura un timp destul de indelungat, fiindca inca mai sunt aspecte care trebuiesc finisate pentru a putea fii gata avionul Caravana Cessa 208 cu motorul Magni500.